Styrelse

Styrelsens uppgift är att sköta organisationen och den löpande förvaltningen av föreningen.

Styrelsen är föreningens verkställande organ. Den utses av medlemmarna på en föreningsstämma. Styrelsen kan utse någon annan att sköta den löpande ekonomiska och tekniska förvaltningen. Förvaltaren är då underställd styrelsen. Det innebär att styrelsen fortfarande är ansvarig gentemot medlemmarna för att förvaltaren fullgör sitt uppdrag.

Vi är styrelsen innevarande verksamhetsår:

Ordförande: Malin Rosendahl
Ledamot: Susanne Kohmann
Ledamot: Evy Elfström
Ledamot: Kajsa Carlström
Ledamot: Svante Andersson

En styrelseledamot ska aldrig låta eget eller annans intresse gå före föreningens. Styrelseledamöterna har ett sysslomannaansvar gentemot föreningen och ska därför agera i enlighet med stadgarnas och föreningsstämmans uttalade målsättning. En styrelsen har tystnadsplikt, styrelsens ledamöter och suppleanter får inte föra vidare vad som diskuteras inom styrelsen. Som ledamot får man ibland information som kan skada föreningen och enskilda medlemmar om den förs vidare. Alltså gäller att styrelsen ska vara aktsam om det man har kännedom om.

Välkommen att höra av dig till styrelsen med dina frågor eller funderingar. Fler kontaktvägar hittar du här.